بوشن چیست؟ معرفی انواع بوشن

بوشن چیست؟
بوشن قطعه ای به ظاهر ساده ولی بسیار کاربردی در صنعت میباشد که وظیفه اتصال دو لوله به هم را در مسیر های لوله کشی به عهده می گیرد. به طور کلی اتصال لوله ها در مسیر می تواند با عملیات جوشکاری انجام شود. ولی این کار باعث میگردد در صورت ایجاد مشکل امکان تعویض لوله آسیب دیده بسیار مشکل گردد به همین دلیل از قطعه ای به نام بوشن استفاده میشود.

انواع بوشن

انواع بوشن ها مخصوصا بوشن های فشار قوی، از تجهیزات پر کاربرد در صنعت لوله کشی هستند .

این اتصال دهنده که بیشترین مصرف آن برای عملیات برق کشی است این قطعه به شکل استوانه ای است و در دو نوع فلزی و پلاستیکی وجود دارد و اتصال آن ها نیز به شکل جوشی و دنده ای یا پیچی است.

این نوع مانند دیگر انواع این قطعات برای اتصال لوله ها به همدیگر و متصل کردن تجهیزات به سیستم لوله کشی استفاده می شوند مدل مغزی مجهز به یک سر است که بیرون قرار گرفته و به شکل پیچی است این نوع را برای تجهیزاتی به کار می برند که دارای رزوه هستند. این قطعات را در انواع فلزی، یو پی وی سی ،  گالوانیزه و پروپیلن تولید می کنند.

انواع پلاستیکی را معمولا برای اتصال دو لوله که قطر آن ها با هم متفاوت است استفاده می شود. کاربرد این تجهیزات معمولا در تاسیسات و خطوط لوله کشی انتقال آب و فاضلاب و همچنین خطوط لوله کشی کابل های برق ابن نوع بوشن ها از استحکام و دوام بالایی برخوردار است. این مدل را به نام افزاینده و کاهنده نیز می شناسند. در زمان استفاده از این تجهیزات برای خطوط انتقال برق ولتاژ و جریان عبوری برق از اهمیت زیادی برخوردار است. این نوع قطعات از عمر طولانی تری برخوردار بوده و در برابر زنگ زدگی از مقاومت بالایی برخوردار بوده همچنین نسبت به سایر انواع آن از هزینه کمتری برخوردار است.

همان طور که قبلا اشاره کردیم این تجهیزات را معمولا برای تغییر دادن اتصالات نری و مادگی را در صنایع ساختمانی و صنعتی به کار می برند. این نوع در متریال های مختلفی تولید شده که پرکاربرد ترین آن نوع فولادی است. با استفاده از این قطعه امکان جوشکاری بین دو لوله فراهم می شود و در برخی موارد نیز نمونه های آبکاری شده ی آن را نیز می توانیم مشاهده کنیم. این مدل در انواع مختلفی ارائه شده که عبارتند از: درزدار، فولادی، استیل، مانیسمان و فشار قوی هستند.

مدل پلیکا معمولا در دو نوع تخت و دارای ترمز تولید می شوند. این قطعات دارای سایزهای مختلف ۶۳، ۹۰، ۱۱۰، ۱۲۵، ۱۶۰، ۲۰۰ وجود دارد. این نوع اتصالات جزو پرکاربرد ترین انواع آن است که مصارف صنعتی مختلف، فاضلاب های شهری و خانگی، خطوط انتقال گاز، آبرسانی، مصارف مخابراتی کاربرد دارد.

مزیت استفاده از بوشن چیست؟

  •  امکان تعویض و رفع مشکل به صورت سریع و آسان

جهت مشاوره و خرید انواع بوشن با شماره های ۰۲۱۵۵۶۹۷۴۲۰ - ۰۲۱۵۵۶۹۷۴۳۲ تماس حاصل فرمایید.

با ما در تماس باشید  

_________________________________________

 تهران،خیابان خیام شمالی، پاساژامیرسلیمانی، طبقه همکف، واحد۱۰

۵۵۶۹۷۴۲۰(۲۱)۹۸+    

۵۵۶۹۷۴۳۲(۲۱)۹۸+   

۵۵۶۲۶۳۲۹(۲۱)۹۸+   

۵۵۶۹۷۹۱۸(۲۱)۹۸+   

۹۸۹۱۲۴۷۸۰۷۸۲+     

۸۹۷۸۰۹۹۲(۲۱)۹۸+   

 

با ما همراه باشید

_________________________________________

_________________________________________