لوله سیاه درزدار- لوله سیاه چیست؟

لوله های درزدار با استفاده از ورق فولادی و سپس جوشکاری آن تولید می شود. تولید این لوله با تلرانس های ضخامتی کمتر هزینه ی پایینی دارد. از این نوع لوله برای انتقال گاز، بخار، آب و سایر سیالات در فشار متوسط و در سیستم های اصلی آب ، فاضلاب ، خطوط نفت و گاز و سرویس های آتش نشانی استفاده می شود. برای جوشکاری لوله های درزدار از دو فرآیند ERW(جوشکاری مقاومت الکتریکی) و EFW(جوشکاری ذوب الکتریکی) و در تکنولوژی های پیشرفته تر از روش HFW(جوشکاری فرکانس بالا) استفاده می شود. درز جوش ایجاد شده با استفاده از روش HFW، پس از جوشکاری گرم شده و اضافه های جوشکاری از سطوح داخلی و خارجی آن زدوده می شود. لوله های با قطر بالاتر می تواند با روش جوشکاری قوسی زیرپودری (Submerged Arc Welding) یا SAW ساخته شوند.

سایزلوله های درزدار 

لوله سیاه درزدار در دو نوع سنگین و سبک با ویژگی های خاص تولید شده و دارای سایزهای ۱، ۲ و ۳ اینچی و تقریبا با وزن های ۵ تا ۷ کیلوگرم موجود است.

لوله سیاه درزدار سنگین که با وزن های ۷ تا ۱۵۲ کیلوگرم موجود بوده و سایزهای ۲/۱ تا ۸ اینچ و با ضخامت بدنه  ۵/۲ تا ۸/۴ میلی متر وجود دارد.

این لوله نوعی لوله فولادی است که در متراژهای ۶ و بالاتر تولید شده و در متراژهای مختلف نیز قابل سفارش است.

کاربرد لوله سیاه درزدار
کاربرد لوله سیاه درزدار انتقال گاز، آب یا سایر مایعات در محیط های کم فشار یا با فشار متوسط است، مانند سیستم انتقال آب، سیستم فاضلاب، لوله کشی نفت و گاز، خدمات حفاظت از آتش و غیره.

کاربرد این لوله زیاد است و مصارف ساختمانی دارد، از آنجا که این لوله ها معمولا برای کاردر فشار پایین طراحی شده اند، بیشتر در موتورخانه و لوله کشی شوفاژ در ساختمان ها به کار می روند.

به طور کلی این لوله زیرمجموعه لوله های فولادی بوده و دارای کاربرد متفاوتی است. این نوع لوله ها در دو نوع API و سنگین تولید و عرضه می شوند.

کشتی سازی، تونل و معدن، پایه های پل ها و اسکله ها،  ستون گذاری در ساختمان ها و نرده ها و صنایع مبل سازی، ساخت مصنوعات و سازه های فلزی و … کاربرد لوله سیاه درزدار محسوب می شوند.

تولید کنندگان لوله های سیاه درزدار
شرکت های نورد و لوله سپاهان و لوله و پروفیل سپنتا از مهمترین تولید کنندگان لوله سیاه درزدار در کشور ما هستند. این شرکت ها با داشتن تکنولوژی های روز دنیا و سیستم های کنترل کیفی منطبق بر استانداردهای بین المللی اقدام به تولید لوله های سیاه درزدار در سایزهای مختلف کرده و روانه بازار می کنند

با ما در تماس باشید  

_________________________________________

 تهران،خیابان خیام شمالی، پاساژامیرسلیمانی، طبقه همکف، واحد۱۰

۵۵۶۹۷۴۲۰(۲۱)۹۸+    

۵۵۶۹۷۴۳۲(۲۱)۹۸+   

۵۵۶۲۶۳۲۹(۲۱)۹۸+   

۵۵۶۹۷۹۱۸(۲۱)۹۸+   

۹۸۹۱۲۴۷۸۰۷۸۲+     

۸۹۷۸۰۹۹۲(۲۱)۹۸+   

 

با ما همراه باشید

_________________________________________

_________________________________________